Fredags dejt

Igår sov jag hos min älskade Martin, härligt att han ställde klockan på 02.00 för att kolla Amerikansk fotboll, Colts spelade. Jaja, själv fick jag sova vidare, vaknade lite halvt bara... Hehe, började sent idag, 10.45, riktigt skönt! Fast ja, skola till halv fem en fredag är mindre roligt. Och nu ska jag snart plugga kemi, ska bara läsa klart Kalle Anka först.

Spanar in min fina Ben&Jerry's samling också, heh, 57 burkar varav typ tre är från USA :D
Kollade dessutom på ett program med Martin igår om Product Marketing towards kids. Alltså hur det är massa reklam i alla program, hur reklam är film/underhållning och att underhållning/film är reklam. Kolla till exempel på Enchanted där prinsessan helt plötsligt poppar upp på gatorna i New York där det är FULLT med reklam vart hon än vänder sig. Det är lite läskigt det där! Speciellt när de som försöker sälja produkterna säger "Jomen, vi måste börja göra reklam redan i tidig ålder så att man har dem som vuxna", heeelt normalt.

Nej, nu bråkar mor och syster också. Dags att bege sig till Ankeborg ett par sidor till innan jag öppnar min fiiina kemibok och lär mig kapitel 3&4 utantill! Det kommer bli världens bästa fredagsmys!

Ciao


Update 20.43:
Sitter på mitt upplysta rum i ensamhetens centrum med min HL Chemistry Book uppslagen på kapitel tre, i väntan på att göra frågorna lyssnar jag på mina queued songs på Spotify: Sophie, Concrete Angel, Beauty From Pain, Regina Spektor... Mitt i all ensamhet finns det alltid någonting som kan hålla en sällskap, Superchick "I still will remain", deppig musik är bättre på att fylla tomrummet än vad glad musik är, iaf när man sitter ensam. Åh, jag älskar verkligen denna låt "and see how you brought beauty from ashes".. Det var ett tag sedan jag lyssnade på den här spellistan, ska göra det mer ofta. Tillsammans med lite ny musik kanske. Åh.. "trying to hold, to what I cant see". Nej, nu urartar jag. Back to my playlist, back to my exercises, back to reality.



Kommentarer
Postat av: Tovii ^^

Åh, har du redan börjat med kemin? guldstjärna til dig ^^

2010-12-10 @ 19:20:53
Postat av: Anonym

Den där Martin låter som en jävligt cool kille.

2010-12-12 @ 16:45:39
Postat av: amanda

Du skulle bara veta.

2010-12-12 @ 19:28:35
URL: http://ojdeturartar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0